Vinkkiverkko

Oppimisen ja opettamisen verkkoja

Hei

Haluaisin äkkiä vielä kokeilla oppimisalustalle tehtävien ja koulutöiden tekemistä erityisoppilaani kanssa. Vaan mistä mä löytäisin sen laulun? Siis kokeilualustan?

Teenkö jonkun blogin meille yhteiseksi? Moodlea ei tässä pikkukunnassa ole käytössä.

Onko neuvoja?

Kiitos, terv. Marjaana

Jaa

Vastaa tähän

Vastaukset tähän keskusteluun

Hei vain!
Maksullisia alustoja ei välttämättä tarvita, koska ilmaisia palveluja on pilvin pimein. Palvelun valinta riippuu siitä, mitä haluat opiskelijan kanssa tehdä. Useimmissa palveluissa voi säätää, ovatko tuotokset julkisia vai yksityisiä. Itse olen käyttänyt pbwikiä, Ningiä ja Googlen Blogger-blogia ja kerron mielelläni kokemuksia niistä, mutta vihjeitä palvelujen käytöstä on monessa paikassa, esim. tämän Ningin Työkaluseulassa ja Laatupiiri-Ningissä http://laatupiiri.wikispaces.com/Verkko-oppimisymp%C3%A4riston+rake....
Virpi

Vastaa tähän

Hei Marjaana,

Aivan kuten Virpille minullekin tuli mieleen Ningin lisäksi Wiki-työkalu. Niitä on monia ilmaisia - itse olen tykästynyt Wikispaces-wikiin, joka on helppo ottaa käyttöön - myös mainoksettomana kun on K12-opetuksesta kyse. Omat ohjeeni tähän työkaluun löydät sivulta: http://isokoulutukset.wikispaces.com/Wikit

Vastaa tähän

Kyselet ilmaisten oppimisalustojen perään.

Olen testaillut ilmaista Edu 2.0 -opetusalustaa tämän viikon aikana. Siitä on nimittäin tulossa myös suomenkielinen versio ihan lähiaikoina.

Mielestäni oppimisalustana Edu 2.0 näyttää lupaavalta, koska se tarjoaa hyvin erilaisia toimintamahdollisuuksia.

Edu 2.0:sta käydään keskustelua toisaalla Vinkkiverkossa. Olen myös kirjoittanut omista kokemuksistani ohjelman parissa Minun mediablogissani

En tiedä, kuinka kiire sinulla on, mutta jos et jouda odottamaan uuden ohjelman julkaisemista, voisivat valmiit oppimisalustat, kuten blogit ja wikit, olla täysin käyttökelpoisia vaihtoehtoja.

Vastaa tähän

Kiitokset! Yritys jäi hyväksi yritykseksi.

Aloitin jotain jossain ja koetin saada oppilaani tutustumaan asiaan, muttei siitä(kään) sitten ehtinyt tulla mitään.

- Toiste sitten taas!!

Vastaa tähän

Vastaa tähän

RSS

Tietoja

Anne Rongas Anne Rongas perusti tämän yhteisön täällä: Ning.

AVO-hanke

Uusimmat tapahtumat

Christel Holmlund-Norrén Kiinnostunut aikuskoulutuksen kehityksestä ja mahdollisuuksista
eilen
Tuo siis tarkoittaa, että minä en saisi käyttää suurinta osaa Internetissä olevasta materiaalista opetuksessani. Voiko edes Googlehakua käyttää? En löydä sen etusivulta tietoa, että sitä saa käyttää julkisesti. Jos laki tai sen tulkinta on hölmö, n…
sunnuntaina
Tekijänoikeuslaki on itse asiassa aika selkeä lähtökohtaisesti: Teosta ei saa käyttää julkisesti ilman tekijänsä lupaa. Se, että tekijä on laittanut videon YouTubeen tarkoittaa, että sitä saa ainakin katsella itse vapaasti, mutta käytännössä vain y…
sunnuntaina
Mirja Ulmanen Ihmissuhteet hallitsevat maailmaa!
sunnuntaina
Minä tarkoitin Youtubea, jonka käsittääkseni Google omistaa. Minua kiinostaisi tietää onko tuo Opetusministeriön (vai mistä se alunperin on tullut) tulkinta lakiin perustuva ja onko sitä koeteltu oikeuslaitoksessa. MR
lauantaina
Kiitos Tarmo, tuo oli hyvä tiivistys siitä miksi asiaan kannattaa kiinnittää huomiota. Minä olen jakanut omia tuotoksiani samalla logiikalla kuin moni muukin. Käytän muiden tuotoksia ja jaan omiani "vapaasti". Jos löydän Internetistä opetuksesani to…
lauantaina
Pahoittelen - tuon väliin vastaamisen syntaksi on harvinaisen hankala. En ollut tarpeeksi tarkka tagien kanssa.
lauantaina
lauantaina

© 2009   Luonut: Anne Rongas Ning-sivustossa.   Luo oma sosiaalinen verkostosi

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Yksityisyys  |  Palveluehdot

Kirjaudu sisään Chatiin